Samsung UE40H7000SL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE40H7000SL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Vinz123 21-12-2015
Geschreven voor: Samsung UE40H7000SL

Prima tv qua geluid en beeld, maar het zappen gaat echt vaak echt enorm langzaam. Tevens het opstarten van Netflix of Plex, veelal blijft het systeem hangen of reageert deze niet meer op de bediening. Dan hebben ik het niet over seconden maar soms wel minuten dat je niet kan zappen of volume kan aanpassen. Echt super irritant!

Herkend iemand dit en is hier een oplossing voor? Software update?

Gebruikersgemak en duurzaamheid hierdoor echt een drama.

reinoudkoster 22-12-2015

Hoi,
Ik herken dit zeker niet. Zeker niet voor wat betreft net Flix en Youtube etc. Heb je al es een kevde tv helemaal uitgezet en opnieuw opgestart. Als ik al es een storing heb, helpt dat meestal. Ik kijk via Wifi naar Youtube, dus geen netwerkkabel... Succes ermee!

Vinz123 22-12-2015

Dank voor je reactie. Helaas is het hard uitzetten vaak de enige optie en na het opstarten is het probleem vaak niet verholpen. Vervelend en maakt het plezier van de tv wel echt een stuk minder

VERIXH 30-03-2015
Geschreven voor: Samsung UE40H7000SL

Zeer goede tv en het geluid ook prima maar dan wel met soundbar!
Beeldkwaliteit zeer goed.
Bediening is simpel.

reinoudkoster 27-01-2015
Geschreven voor: Samsung UE40H7000SL

Het is een geweldig toestel met goed geluid voor zulke platte tv's. Aansluitmogelijkhjeden ruim voldoende, mogelijk opnemen op losse harde schijf werkt goed, ook als je naar ander programma kijkt, Quadcore processor werkt echt snel voor bv Youtube of Uitzending gemist. Zou niet weten wat je meer met een tv zou moeten. Heb alleen 3D nog niet uitgeprobeerd maar dat komt vast nog. Gekocht bij Hofma in Drachten. Prima winkel met scherpe prijs, zeker afgelopen zomer toen hij overal nog stond voor 1299,-......

Jan_Sl 29-01-2015

Het opnemen lukte bij mij direct: 2,5" HDD via de onderste USB poort aangeslote (gemarkeerd met 1A) en dan op "Record" drukken. Bij de eerste keer zal de TV eerst een snelheidstest uitvoeren. Zodra deze afgerond is, kun je gaan opnemen.

Wat mij niet lukt is, om de ene zender op te nemen en de andere te bekijken. Samsung heeft verzaakt te vermelden, dat deze TV weliswaar 2 'tuners' heeft, maar hij heeft maar 1 'decoder'. Een gecodeerde zender kijken en een andere gecodeerde zender opnemen lukt dus niet :-(

oschut 28-01-2015

Reinoud helemaal eens met jouw beoordeling, alleen het opnemen lukt helemaal niet. Kan je mij vertellen hoe ik moet opnemen ( en tegelijk een ander programma kijken)? Ik heb het toestel nu een half jaar maar kom er niet uit.

Jan_Sl 16-01-2015
Geschreven voor: Samsung UE40H7000SL

In de woonkamer heb ik al een paar jaar een plasma TV staan en dit bevalt mij uitstekend. Overal waar ik kom heeft men vaak een LCD/LED TV staan en het beeld is veel minder prettig om naar te kijken.
Nu wilde ik op de slaapkamer ook een TV, maar de kleinste maat plasma is 42" en dat is net te groot. Op zoek naar een 40" en helaas moest dat een LED TV worden.
Na veel zoeken was mijn ook gevallen op het oude maar voordelig geprijsde model UE40F7000 (best getest Consumentenbond Juni 2013). Een dag na de bestelling geplaatst te hebben kreeg ik de melding dat deze echt niet meer te krijg is. Ter compensatie kon ik de opvolger UE40H7000 (best getest Consumentenbond Aug 2014) kopen voor een compensatie-prijs (Eur 849,-). Vanwege de Local Dimming optie (om het mooie beeld-kwaliteit van de plasma beter te benaderen), het DLNA protocol (remote films streamen) en de Twin Tuner (zender 1 opnemen, zender 2 kijken) heb ik het toch maar gedaan.

Voor de CI+ module is er geen geintegreerde PCMCIA-sleuf beschikbaar. Hiervoor moet je eerst een slap-plastic connector plaatsen waarin je later de CI+ module deels in kan schuiven. Zit niet echt degelijk in elkaar en na het bevestigen van een muurbeugel kun je dit ook niet meer los koppelen.

De F7000 serie had nog een mooie zilver-kleurige rand, deze H7000-serie een zwarte. Had liever de zilveren gehad. Ook zit er geen geintegreerde webcam meer in.

Het beeldkwaliteit voor animatie programma's (of kinder-tekenfilms) ziet er erg goed uit. Daarin is een LED TV misschien wel beter dan een plasma. Echter, hoe ik ook met de beeld-instellingen 'speel', TV-programma's waar mensen in voorkomen krijg ik niet goed ingeregeld. De gezichten zien er allemaal veel te 'vlak' uit en de primaire kleuren (rood, blauw, groen) worden te veel benadrukt. Als de de kleuren-instelling terug schroef, worden grote rode vlakken goed afgebeeld maar zijn de gezichten weer veel te flets. Ik ben nog van plan om veel tijd te investeren in het kalibreren van het beeld d.m.v. een 'Monster Calibration DVD', maar hiervoor moet ik mijn DVD-speler uit mijn TV-kast verwijderen en boven op de Samsung aansluiten. Is niet zomaar even gedaan.

De tv beschikt over een Twin Tuner, maar de marketing afdeling van Samsung heeft heel wijs de beperkingen verzwegen: tegelijk een zender op nemen en een andere kijken gaat alleen als 1 van de zenders ongecodeerd is. Op dit moment is dat bij Ziggo alleen NPO1 :-(
Gelukkig gaat Ziggo een groot onderhoud doen aan de zenders (na de overname door UPC) en in een zender-overzicht meldt Ziggo dat er meer zenders komen die je zonder smartcard kan kijken. Het lijkt erop dat deze zenders 'ongecodeerd' zijn, dus moet het wel mogelijk gaan worden meerdere zenders te kijken+opnemen. De meeste commerciele zenders zitten erbij :-).

Met zegt dat de geluidskwaliteit beter is dan goedkopere series. Kan ik niet over oordelen. Wel zie ik dat de behuizing aan de achterkant (onder) dikker is dan voorheen. Hier zitten ws. de speakers en geluid heeft nou eenmaal meer ruimte nodig. De TV is dus aan de onderkant (achter) wat dikker maar dit komt mij wel goed uit: nu kan ik een HDD aan de muurbeugel bevestigen zonder dat het nog meer extra ruimte kost.

Opnemen of time-shift met de HDD (2,5" Western Digital 500Gb) gaat prima. Zorg ervoor dat je de juiste USB poort gebruikt: de onderste van de drie is voor een HDD en kan 1A aan stroom leveren. Dat is nodig om de harde schijf van voldoende stroom te voorzien.

Het opstarten van de TV gaat snel (is ook een extra feature). Soms zo snel, dat de CI+ module (of de smartcard) nog niet geauthoriseerd is. Hier krijg je even een melding van maar snel daarna komt het beeld er.

De extra remote control is handig als je op de TV wilt browsen of naar bv YouTube: het toetsenbord op het scherm kun je met de smart control 'aanwijzen'. Dit gaat intuitief en snel.

Het verbruik van de TV is laag (nog minder dan een oude gloeilamp van 60 watt) dus dat de TV niet uit kan (alleen standby) is niet erg. Het rode standby lampje is ook niet hinderlijk op de slaapkamer.

Conclusie: plasma blijft mijn voorkeur maar voor een LED-TV doet'ie het best goed. Als ik de originele prijs van Eur 1.099,- ervoor had moeten betalen had ik 'm toch echt laten staan (het is maar voor de slaapkamer).

Jan_Sl 30-01-2015

Ik heb nu de moeite genomen het beeld te kalibreren d.m.v. een 'Monster Calibration DVD". Hierbij heb ik de TV eerst een kwartier laten "warm draaien" en de gordijnen van de slaapkamer dicht gedaan. Eerst heb ik de eco-modus uitgeschakeld, anders kan de TV de helderheid zelf aan gaan passen en da's niet handig. Ook het vervelende 'piepje' uitgezet in de algemene optie "geluids terugkoppeling". 's Avonds heb ik de film Sneeuwwitje gekeken (die met Julia Roberts) om zo te controleren hoe wit de sneeuw is, hoe zwart dondere omgevingen zonder details te verliezen, hoe natuurlijk de menselijke gezichten zijn en hoe de kleuren in de bonte kleding overkomen. Zelfs als vind je de film niet mooi, ik kan alleen al genieten van het mooie beeld nu. Echt een aanrader om naar je beeld instellingen te kijken !

Samsung UE40H7000
Brightness / Helderheid = 47
Contrast = 85
Color / Kleur = 40
Sharpness / Scherpte = 41
Advanced setting (alleen mogelijk in beeld-modus standaard)
--- Blauw-niveau = +15

dleb 06-01-2015

Beeldkwaliteit
De beeldkwalteit is het belangrijkste onderdeel van een televisie. De H7000 is een edge-lit televisie en verklaard voor een groot deel waarom de beeldkwaliteit matig is.
Ik heb zowel een 40" als 46" in huis gehad en beide toestellen vertoonden:

• backlight bleeding
• clouding
• pillaring (onevenwichte verdeling van de backlight over het paneel)
• (vertical) banding (dirty screen effect)
• bewegingsonscherpte
• spontane backlight fluctuaties (als een groot deel van het scherm relatief donker is; deze donkere gedeelten worden sporadisch spontaan verlicht)

Er viel vanaf dag een niet naar te kijken. Vooral als de weergeven beelden (zelfs een lichte mate) beweging bevatte. Het bekijken van een voetbalwedstrijd was een regelrechte ramp.
Het 40"-toestel is twee maal gerepareerd en waarbij het paneel vervangen is. Zonder dat de weergaveproblemen opgelost of zelfs verminderd waren.
Ook een extern berheer sessie, waarbij o.a. de intensiteit van de backlight is teruggeschroeft bracht geen verbetering. Integendeel, het dirty screen effect werd er zelfs door versterkt. Deze vlakken op het scherm werden hierdoor nog grijzer weergegeven.

Langs de onderzijde van het paneel zijn een aantal belangrijke backlights gemonteerd en waardoor clouding, pillaring vooral langs de onderzijde van het scherm is waar te nemen. Deze backlights verlichten een groot deel van het scherm. De backlights langs de linker- en rechterzijde van het scherm verlenen ondersteuning.

De 46" heb ik binnen drie dagen geretourneerd. Dezelfde problemen en ik geen trek had om deze te laten repareren. Daar had ik met de 40" geen goede ervaringen mee.

Sla de verschillende professionele reviews er maar op na:

“Backlight clouding

Samsung still hasn't solved the problem of light leakage from the edges of the screen, although it is confined to the bottom edge of the UE46H7000. It's also not terribly bad, so is barely noticeable except when watching very dark scenes. You can also engage the Cinema Black mode during letterbox viewing to provide a solid black frame, by reducing the backlight at the edges.” (Techradar.co.uk)

Dit is dus een structureel probleem bij Samsung-toestellen. Al verschilt de mate waarin per jaar en per modelreeks.

Bij mij hielp de optie Filmzwart overigens niet. Het treedt op bij wisseling van camerastandpunt (van een donker naar lichter standpunt en vice versa), scèneovergangen (idem; en fade out/in)

Geluidskwaliteit
Het is een platte televisie en daarom kan je niet veel verwachten van de geluidskwaliteit. Deze kan niet wedijveren met externe oplossingen als een (zelfs goedkope) soundbar of 5.1 homecinemaset.
Toch is de geluidskwaliteit goed te noemen. Het verschil in geluidskwaliteit tussen een H6xxx en de H7xxx-serie is zeer duidelijk waar te nemen in het voordeel van de H7xxx-serie.

Smart-tv
Smarttv is overzichtelijk en logisch ingedeeld. Smartv is meteen na inschakelen van de tv beschikbaar en de navigatie verloopt soepel zonder haperingen. Samsung heeft in vergelijking met andere fabrikanten de meeste apps.

Mediaspeler en -server (DNLA)
De ingebouwde speler speelt vrijwel alle bestandsformaten en containers en ondertitelingsbestanden probleemloos af.
Wel is er regelmatig sprake van lip-synchproblemen en niet gecorrigeerd kunnen worden.

PVR-functie
De tv heeft een ingebouwde videorecorder functie waarmee programma's kunnen worden opgenomen en time shifting mogelijk is. Omdat de televisie over een dubbele tuner beschikt is het mogelijk een ander kanaal op te nemen terwijl je naar een ander kanaal kijkt.
Helaas beschikt de televsie niet over twee CI+-sleuven waardoor deze functie sterk inboet. Het werkt alleen als ministens één van de twee kanalen ongecodeerd is (er geen smartcard noodzakelijk is). Ziggo geeft alleen NPO1 in het basispakket ongecodeerd door.
Ook voor de H7000-serie maakt Samsung gebruikt van een goedkoop ogend, en plastic CI+-adapter dat achterop de tv kan worden bevestigd.

Design
De randen rondom het scherm zijn iets groter dan 1 centimeter. Het 40" model heeft integenstelling tot de andere modellen geen metalen afwerking. De bezel is geheel uit plastic opgetrokken en lijkt zelfs niet op imitatie (geborsteld) metaal. Voor een tv uit deze prijsklasse valt dat behoorlijk tegen. De 46" heeft dankzij een gedeeltelijke metalen bezel een luxere uitstraling.

Oprecht 08-01-2015

Helemaal mee eens, helaas! Ik heb zelf de 55" versie en ik stoor mij met name aan de bewegingsonscherpte. Zet je de TV op 'helder' dan trilt alles licht, zet je 'm op standaard dan gaat het vloeiender afgewisseld met haperingen om de paar seconden. Daarnaast vertoont het beeld dan ook nog eens een hoop fouten (gezichten in blokjes etc...). Naast de gebruikelijke verticale banding geeft mijn tv ook een donkere horizontale streep! Bij het bekijken van een concert op youtube over de home cinema valt het geluid continu weg.

Slechtste aankoop in jaren!

oschut 08-09-2014
Geschreven voor: Samsung UE40H7000SL

Het beeld is erg mooi scherp en hij is eenvoudig te bedienen. Ik wilde echter mijn koptelefoon erop aansluiten en dat bleek niet te kunnen zonder dat het geluid van de TV uitgaat. Navraag bij samsung leert dat dat niet mogelijk is. Heb je een hartstikke nieuw model, en dan is die mogelijkheid geschrapt. Balen, want dat kon op mijn oude Philips wel perfect. Verder veel mogelijkheden, leuk....alleen had ik van mediamarkt begrepen dat er door de ingebouwde tuners ook de mogelijkheid bestaat op te nemen op een externe harde schijf. Nou, dat blijkt dus niet te kunnen. Foei Mediamarkt.

ReBra 13-09-2014

Het is zeker WEL mogelijk een externe harde schijf aan te sluiten, voor opnames.
Deze gaat in de USB poort hdd.( de onderste usb poort )

oschut 27-12-2014

Opnemen op een externe harde schijf blijkt alleen te kunnen voor het programma wat je op dat moment kijkt. Voor ons niet echt relevant. De vele mogelijkheden die het toestel heeft blijken we praktisch niet te gebruiken. Via USB kan je eenvoudig op je PC opgenomen films bekijken.

Roan52 22-05-2014
Geschreven voor: Samsung UE40H7000SL

Wat een geweldig mooie Samsung LED TV UE40H7000.
De mogelijkheden zijn te veel om op te noemen en dat moet ik nog uit gaan zoeken... alles is mogelijk en het beeld kwaliteit is geweldig mooi en snel.
Ook het geluid(puur alleen van de tv) liet mij al versteld staan! lijkt op een redelijke mini 2.0 dolby geluid. Ik ben er erg blij mee en voor in de woonkamer is de 101 cm behoorlijk groot!
Internet werkt snel en goed.